Praktisk info

Ofte Stilte Spørsmål:

Jeg er usikker på om billettkjøpet ble gjennomført.
Dersom du benyttet profilen din når du kjøpte billettene, logg inn og sjekk under «Mine billetter».

Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.
Transaksjonen kan bli avvist av kortutsteder (bank) av ulike grunner. Vi får ingen nærmere forklaring, bare beskjed om at vi ikke kan få trekke beløpet. Av og til kan det skyldes lokale problemer hos banken. Ta kontakt med dem, eller vent og prøv igjen litt senere.

Jeg har ikke mottatt epost etter at jeg kjøpte billett
Hvis du ikke mottar epost med billetten din ta kontakt snarest og i god tid før arrangementet! (Sjekk om eposten har havnet i søppelpost!) Eposten med billetten kommer fra avsender eBillett. Søk etter det og navnet på forestillingen på din epostkonto.

Jeg ønsker å bytte billetten til en annen dato innen samme forestilling
Det gjøres på følgende måte: Du kjøper nye billetter – når du har gjort det sender du en epost til aud@kultar.no så sletter vi de gamle.

1. skriv dato og forestilling for de som skal slettes
2. send oss 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Pengene for de gamle blir tilbakeført kortet du kjøpte de med. Du vil ikke få tilbake gebyret – det er knyttet opp mot betalingsløsningen og utenfor vår kontroll.

Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, det er trukket fra konto og jeg har ikke fått billett.
Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Men pengene får du tilbake og du kan trygt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke helg og helligdager medregnet) så kan du ta kontakt med oss så sjekker vi det.

Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på epost.
Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er epost-adressen skrevet feil eller så har eposten blitt stoppet av spamfilter, enten i din epostklient eller hos nettleverandørens/jobbens spamfilter. Sjekk spamboks om du finner den der. Hvis du fortsatt ikke finner den, hvor du oppgir:
– Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
– Arrangementets tittel og dato
– Epost-adresse
– De 4 siste sifrene i kortnummeret du benyttet ved betaling

Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg har ikke noe passord/kode.
Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det er litt forskjellig fra bank til bank hvordan autentiseringen gjøres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.

Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?
Kjøpte billetter refunderes ikke. Hvis det er et arrangement med stor pågang kan vi formidle videresalg. Vi anbefaler at du prøver å selge billetten selv.

Jeg har kjøpt billett til feil dag/feil plass, hvordan kan jeg få byttet?

Det gjøres på følgende måte: Du kjøper nye billetter til riktig forestilling – når du har gjort det sender du en epost til aud@kultar.no så sletter vi de gamle.

1. skriv dato og forestilling for de som skal slettes
2. send oss 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Pengene for de gamle blir tilbakeført kortet du kjøpte de med. Du vil ikke få tilbake gebyret – det er knyttet opp mot betalingsløsningen og utenfor vår kontroll.

Tidsavbrudd:
Dersom du bruker for lang tid ved valg av sete til forestillinger hvor det er nummererte seter eller bordplasseringer, vil du bli «kastet» ut av handleprosessen og må starte på nytt. Tidsavbrudd skjer automatisk etter 1 minutt. På samme måte vil du kunne bli utsatt for tidsavbrudd i avslutning av billettkjøpet ved belastning av ditt kredittkort. Dette kan skyldes manglende eller utilfredsstillende respons fra din bankforbindelse, dårlig bredbåndlinje eller annet som medfører for lang bruk av tid i betalingsprosessen.
Du vil da måtte starte billettkjøpet på nytt.

Avbrutt billettkjøp:
Avbrutt billettkjøp kan medføre at setevalg er midlertidig låst i 15 minutter. Når du avbryter billettkjøp og begynner på nytt, eller for eksempel ved situasjoner som medfører tidsavbrudd, vil de seter du har begynt å kjøpe være opptatt i 15 minutter før de blir frigitt for nytt kjøp.

Kan jeg få faktura?
Grupper og firma kan få faktura mot et lite kredittsalgsgebyr.

Kontakt oss

Vi hjelper deg hvis du ikke har funnet svar på det du lurer på. Det enkleste er å sende oss en epost til aud@kultar.no

Jo mer informasjon du kan gi oss om din henvendelse, jo enklere blir det for oss å hjelpe. Informasjon vi setter pris på er hvilket arrangemnet det gjelder, forestilling og dato, de 4 siste sifrene i kortnummer dersom vi skal sjekke billettkjøp, etc. Hvis du får en feilmelding vil det hjelpe veldig om du så nøyaktig som mulig kan angi meldingen.

Hvis du ikke mottar epost med billetten din ta kontakt snarest og i god tid før arrangementet! (Sjekk om eposten har havnet i søppelpost!)

Det finnes flere lokale utsalgssted. Disse er beskrevet under hvert enkelt billettsalg.  Kjøpte billetter refunderes ikke.

Hvis du har problemer med å kjøpe billetter på nett forsikre deg om at alle oppdateringer på din maskin er nedlastet. f.eks. Java!
I tillegg har de fleste kredittkort et eget personlig passord. Sørg for at du har passordet klart når du begynner å kjøpe. (Les mer under «Ofte stillte spørsmål»).

Det er ikke mulig å reservere billetter pr. telefon. Unntak kan forekomme og da finner du telefonnr. under hvert enkelt arrangement. Hvis et av utsalgsstedene går med på å reservere billetten må den hents innen 3 dager fra bestillt dato hvis annet ikke er avtalt. Billettene blir automtatisk slettet når hentefrist er passert.

Ledsagerbevis/gruppebestilling:
Spesielle spørsmål ifm. ledsagerbevis, gruppebestillinger osv. kan rettes til 922 11197 eller aud@kultar.no.
Vi oppfordrer arrangører til å opplyse om tilgjengelighet på arenaene. Se etter dette merket!

Betaling / 3D-secure

Vår tjeneste benytter seg av betalingsløsning fra Nets for trygg og pålitelig betaling. Denne løsningen bruker 3D-secure. Dette er en løsning for å autentisere deg som kortholder og gir deg økt sikkerhet når du benytter kortet ditt i netthandel.

Løsningen er utarbeidet i samarbeid mellom bankene og kortselskapene og er en del av «Verified by Visa» og «MasterCard SecureCode».

Hvis din kortutsteder benytter seg av 3D-secure vil du etter å ha lagt inn kortinformasjon bli sendt til en ny side for autentisering. Hvordan selve autentiseringen gjøres er litt forskjellig fra bank til bank. Enkelte banker benytter et enkelt passord mens andre banker bruker kodekalkulatorer, f.eks. BankID.

Dersom du er usikker på hvordan du skal autentisere deg, ta kontakt med din kortutsteder/bank.

Du kan lese mer her:
Handle på internett med Visa

Handle på internett med MasterCard

Slik fungerer BankID

 

 

Nedlastinger 
http://www.dx.no/download/ebillett/setup.exe
Drivere