Praktisk info/Min side

Ofte Stilte Spørsmål:

Har du kjøpt billettene med bruker kan du finne de igjen på MIN SIDE her

Jeg er usikker på om billettkjøpet ble gjennomført.
Dersom du benyttet profilen din når du kjøpte billettene, logg inn og sjekk under «Mine billetter».
eller:
Send en epost til [email protected]
1. skriv dato og forestilling
2. send 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Jeg ønsker å bytte billetten til en annen dato innen samme forestilling og samme arrangør.
Dette MÅ gjøres senest 48 timer før arrangementet og kan gjennomføres kun om det er ledige plasser på ønsket arrangement. Det gjøres på følgende måte: Send en epost til [email protected]

1. skriv dato og forestilling på de billettene du har og til hvilken dato du ønsker å flytte
2. send oss 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet.

Ledsager
Enkelte arrangører tilbyr ledsagerbilletter. Informasjon om dette ligger under hvert enkelt arrangement Billett fås hos Kultar sine utsalgssteder eller ved å ta kontakt med [email protected]. Da sender vi deg en lenke hvor du kan hente ut ledsagerbilletten. Ledsagerbeviset vises ved billettkontroll i døra.
Husk å oppgi dato for når du ønsker å komme.

Jeg får beskjed om at kortet er avvist av kortutsteder, men jeg vet jeg har dekning på konto.
Transaksjonen kan bli avvist av kortutsteder (bank) av ulike grunner. Vi får ingen nærmere forklaring, bare beskjed om at vi ikke kan få trekke beløpet. Av og til kan det skyldes lokale problemer hos banken. Ta kontakt med dem, eller vent og prøv igjen litt senere. Du kan også prøve å kjøpe fra en annen nettleser (google – safari – firefox osv.) eller enhet (telefon, nettbrett, pc)

Jeg har ikke mottatt epost etter at jeg kjøpte billett
Hvis du ikke mottar epost med billetten din ta kontakt snarest og i god tid før arrangementet! (Sjekk om eposten har havnet i søppelpost!) Eposten med billetten kommer fra avsender eBillett. Søk etter det og navnet på forestillingen på din epostkonto.

Hvis du ikke finner billetten din sender du en epost til [email protected]
1. skriv dato og forestilling
2. legg ved 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Jeg har kjøpt dobbelt opp med billetter:
Send  en epost til post@ebillett.no så sletter vi de du ikke skal ha

1. skriv dato, forestilling og antall du ønsker å få slettet
2. legg ved 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Pengene blir tilbakeført kortet du kjøpte de med.  Dette må gjøres så fort som mulig og helst samme dag som feilkjøpet er gjort.

Refusjon
Det er etter kjøpsloven ikke angrerett på kjøp av billetter, dette gjelder også billetter kjøpt på nett eller på mobil. Det er dermed i utgangspunktet ikke refusjon på billettkjøp gjort gjennom Kultar. Dersom noe skulle oppstå som gjør at man ønsker å få refundert sitt billettkjøp ber vi om at det tas kontakt med arrangør eller Kultar.

Du kan lese mer om dette her: https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/kultur/

Forestillingen er avlyst – hva gjør jeg?
Har du kjøpt billetten på nett blir beløpet automatisk refundert og tilbakeført kortet du kjøpte de med. Dette vil ta to til tre virkedager. Har du kjøpt billetten på utsalgssted så ta et bilde av billetten og send på SMS til 92211197. Legg ved kontonr. og navn. Dette gjør du så fort som mulig og senest innen 15 dager og du får billetten refundert. Evnt. transaksjonsgebyr håndteres av kortselskapet som gjennomførte betalingen og vil ikke tilbakebetales.
Hvis arrangementet rammes av force majeure før eller under arrangementet opphører Kultar og arrangørs forpliktelser.

Det oppstod en feil etter jeg la inn kortinformasjon, det er trukket fra konto og jeg har ikke fått billett.
Dersom det oppstår en feil etter at vi har trukket beløpet fra konto tilbakefører vi det umiddelbart. Dessverre fungerer betalingssystemene slik at beløpet kan bli stående reservert på konto i opptil 2-3 virkedager før det blir disponibelt igjen. Men pengene får du tilbake og du kan trygt forsøke å kjøpe på nytt. Dersom du mot formodning ikke skulle ha pengene tilbake etter 2-3 virkedager (ikke helg og helligdager medregnet) så kan du ta kontakt med oss så sjekker vi det.

Kjøpet ble gjennomført, jeg fikk opp kvittering men jeg har ikke fått billettene på epost.
Dette skyldes som oftest en av to ting. Enten er epost-adressen skrevet feil eller så har eposten blitt stoppet av spamfilter, enten i din epostklient eller hos nettleverandørens/jobbens spamfilter. Sjekk spamboks/søppelpost om du finner den der. Hvis du fortsatt ikke finner den, hvor du oppgir:
– Hvor forestillingen/arrangementet skal finne sted
– Arrangementets tittel og dato
– Epost-adresse
– De 4 siste sifrene i kortnummeret du benyttet ved betaling

Etter at jeg har lagt inn kortinformasjon får jeg spørsmål om passord/kode. Jeg har ikke noe passord/kode.
Vi benytter 3D-secure i betalingsløsningen. Dette er en løsning bankene og kortselskapene har gått sammen om for å øke sikkerheten for deg ved netthandel. Det er litt forskjellig fra bank til bank hvordan autentiseringen gjøres. Ta kontakt med din bank/kortutsteder for å få informasjon.

Jeg har kjøpt billett men kan ikke dra likevel, hvordan får jeg refundert kjøpet?
Kjøpte billetter refunderes ikke. Hvis det er et arrangement med stor pågang kan vi formidle videresalg. Vi anbefaler at du prøver å selge billetten selv.

Jeg har kjøpt billett til feil dag/feil plass, hvordan kan jeg få byttet?

Send  en epost til [email protected] så sletter vi de du ikke skal ha

1. skriv dato, forestilling og antall du ønsker å få slettet
2. legg ved 4 siste siffer på kortet du kjøpte de med og epostadressen du benyttet

Pengene blir tilbakeført kortet du kjøpte de med.  Dette må gjøres så fort som mulig og helst samme dag som feilkjøpet er gjort.

Tidsavbrudd:
Dersom du bruker for lang tid ved valg av sete til forestillinger hvor det er nummererte seter eller bordplasseringer, vil du bli «kastet» ut av handleprosessen og må starte på nytt. Tidsavbrudd skjer automatisk etter 1 minutt. På samme måte vil du kunne bli utsatt for tidsavbrudd i avslutning av billettkjøpet ved belastning av ditt kredittkort. Dette kan skyldes manglende eller utilfredsstillende respons fra din bankforbindelse, dårlig bredbåndlinje eller annet som medfører for lang bruk av tid i betalingsprosessen.
Du vil da måtte starte billettkjøpet på nytt.

Avbrutt billettkjøp:
Avbrutt billettkjøp kan medføre at setevalg er midlertidig låst i 15 minutter. Når du avbryter billettkjøp og begynner på nytt, eller for eksempel ved situasjoner som medfører tidsavbrudd, vil de seter du har begynt å kjøpe være opptatt i 15 minutter før de blir frigitt for nytt kjøp.

Kan jeg få faktura?
Grupper og firma kan få faktura mot et lite kredittsalgsgebyr.

Kontakt oss

Vi hjelper deg hvis du ikke har funnet svar på det du lurer på. Det enkleste er å sende oss en epost til [email protected]

Jo mer informasjon du kan gi oss om din henvendelse, jo enklere blir det for oss å hjelpe. Informasjon vi setter pris på er hvilket arrangemnet det gjelder, forestilling og dato, de 4 siste sifrene i kortnummer dersom vi skal sjekke billettkjøp, etc. Hvis du får en feilmelding vil det hjelpe veldig om du så nøyaktig som mulig kan angi meldingen.

Hvis du ikke mottar epost med billetten din ta kontakt snarest og i god tid før arrangementet! (Sjekk om eposten har havnet i søppelpost!)

Det finnes flere lokale utsalgssted. Disse er beskrevet under hvert enkelt billettsalg.  Kjøpte billetter refunderes ikke.

Hvis du har problemer med å kjøpe billetter på nett forsikre deg om at alle oppdateringer på din maskin er nedlastet.
I tillegg har de fleste kredittkort et eget personlig passord. Sørg for at du har passordet klart når du begynner å kjøpe. (Les mer under “Ofte stillte spørsmål”).

Det er ikke mulig å reservere billetter pr. telefon. Unntak kan forekomme og da finner du telefonnr. under hvert enkelt arrangement. Hvis et av utsalgsstedene går med på å reservere billetten må den hents innen 3 dager fra bestillt dato hvis annet ikke er avtalt. Billettene blir automtatisk slettet når hentefrist er passert.

Ledsagerbevis/gruppebestilling:
Du finner info inne på hvert enkelt arrangement dersom arrangør godtar ledsagerbevis. Spesielle spørsmål ifm. ledsagerbevis, gruppebestillinger osv. kan rettes til 922 11197 eller [email protected].

Betaling / 3D-secure

Vår tjeneste benytter seg av betalingsløsning fra Nets for trygg og pålitelig betaling. Denne løsningen bruker 3D-secure. Dette er en løsning for å autentisere deg som kortholder og gir deg økt sikkerhet når du benytter kortet ditt i netthandel.

Løsningen er utarbeidet i samarbeid mellom bankene og kortselskapene og er en del av «Verified by Visa» og «MasterCard SecureCode».

Hvis din kortutsteder benytter seg av 3D-secure vil du etter å ha lagt inn kortinformasjon bli sendt til en ny side for autentisering. Hvordan selve autentiseringen gjøres er litt forskjellig fra bank til bank. Enkelte banker benytter et enkelt passord mens andre banker bruker kodekalkulatorer, f.eks. BankID.

Dersom du er usikker på hvordan du skal autentisere deg, ta kontakt med din kortutsteder/bank.

Kundeforhold

Når du bruker våre tjenester så godtar du bruk av cookies.  Vi kan i ettertid av ditt kjøp sende deg informasjon om lignende forestillinger. Hvis du ikke ønsker slik informasjon kan du enkelt avmelde deg første gang du får en slik epost.